K-Plussan säännöt yritysasiakkaille
1. K-Business-asiakasohjelma
K-Business on Kesko Oyj:n (”Yhtiö”) yritysasiakkailleen tarjoama asiakasohjelma ("ohjelma”). Yritysasiakkaat voivat liittyä ohjelmaan ja saada sen kautta käyttöönsä palveluja sekä muita etuja. Yritysasiakkaat saavat käyttöönsä K-Business Plussa-tunnisteen, jota näyttämällä voi hyödyntää ohjelmassa kulloinkin tarjolla olevia palveluita ja etuja.
Palvelut voivat pitää sisällään esimerkiksi verkko- ja mobiilipalveluita. Edut voivat olla esimerkiksi Yhtiön toimialojen tarjoamia K-Business Plussa-tarjouksia tai Yhtiön yhteistyökumppaneiden tarjoamia etuja.
Ohjelman piiriin kuuluvat palvelut ja etuja myöntävät toimijat ovat listattuna osoitteessa k-business.fi.
K-Business-asiakasohjelman toiminnasta vastaa:
Kesko Oyj, Helsinki Y-tunnus 0109862-8 PL 1, 00016 KESKO
Asiakaspalvelun yhteystiedot > Linkki ohjaa sinut toiseen palveluun.
Kaikki tätä ohjelmaa ja K-Business-asiakkuutta koskevat tiedustelut, ehdotukset ja huomautukset tehdään Yhtiölle. Oikeudet näiden sääntöjen muutoksiin pidätetään.
2. K-Business-asiakkuus
2.1 Liittyminen
K-Business yritysasiakkaaksi (“yritysasiakas”) voi liittyä Suomessa pysyvästi liiketoimintaa harjoittava yritys tai toiminimiyrittäjä, joihin molempiin viitataan näissä säännöissä termillä ”yritys”. Yritysasiakkaaksi voi liittyä kulloinkin voimassa olevien kanavien kautta. Liittymishakemuksen voi tehdä toiminimen haltija tai yrityksen edustaja, jolla on nimenkirjoitusoikeus.
Liittymisen yhteydessä yritysasiakkaan on annettava pyydetyt perustiedot ja hyväksyttävä K-Business säännöt. Yritysasiakkaan on lisäksi nimettävä yrityksestään K-Business-yhteyshenkilö.
K-Business-asiakkuus alkaa siitä, kun Yhtiö on hyväksynyt liittymishakemuksen. Yhtiö voi myös olla hyväksymättä yrityksen liittymistä esimerkiksi silloin, jos yritys tai sen edustaja on aiemmin käyttänyt väärin ohjelman etuja tai palveluja.
2.2 Jäsentunnisteet
K-Business-asiakkuuden tunnukseksi yritysasiakas saa yrityskohtaisen tunnuksen sekä yhden tai useamman K-Business Plussa-tunnisteen, joka voi olla esimerkiksi merkki- tai numerosarja, jonka kassan maksupääte voi lukea. Tunniste voi olla henkilölle nimetty tai yhteiskäyttöinen, jolloin se voi olla useamman henkilön käytössä. Mikäli yritysasiakkaalla on entuudestaan yrityksen Plussa-kortti, yritysasiakas liitetään automaattisesti ohjelmaan ja vanha Plussa-tunniste toimii jatkossa K-Business Plussa-tunnisteena.
Mikäli yritysasiakas hankkii rahoituslaitoksen tarjoaman K-Business-maksuvälineen, maksuvälineelle nimetään yrityksestä kortinhaltija (”K-Business-kortinhaltija”). Maksuvälineeseen lisätään K-Business Plussa-tunniste. Yritysasiakas solmii maksuvälineestä erillisen sopimuksen sitä tarjoavan rahoituslaitoksen kanssa. Mikäli yritysasiakkaalla on useampia K-Business maksuvälineitä kullakin niistä on oma K-Business Plussa-tunniste
Mikäli yritysasiakas haluaa poistaa K-Business Plussa-tunnisteen, tulee yritysasiakkaan ottaa yhteyttä K-Busineksen asiakaspalveluun ja pyytää tunnisteen poistoa. Jos kyseessä on maksuvälineeseen liitetty K-Business Plussa-tunniste, tarkemmat toimintaohjeet löytyvät osoitteesta k-business.fi.
3. K-Business-asiakkaan palvelut ja muut edut
K-Business-asiakkaat saavat liittymisen myötä käyttöönsä erilaisia palveluja ja etuja. Kulloinkin tarjolla olevat edut ja palvelut saa hyödykseen esittämällä yrityksellä käytössä olevan K-Business Plussa-tunnisteen. Yritysasiakkaan ostoksista ei kerry Plussa-pisteitä.
Yhtiö kehittää yritysasiakkaille suunnattuja etuja ja palveluja jatkuvasti. Yhtiö pidättää oikeuden muuttaa yritysasiakkaille suunnattuja palveluja ja etuja harkintansa mukaan. Kulloinkin saatavilla olevista palveluista kerrotaan osoitteessa k-business.fi.
Yhtiö ei myönnä samasta hyödykkeestä tai palvelusta päällekkäisiä etuja tai alennuksia. Etuja tai alennuksia ei myöskään myönnetä takautuvasti. Poistetulla K-Business Plussa-tunnisteella tehdyistä ostoista ei myönnetä yritysasiakkaalle kohdennettuja – tai kumppanietuja ja palveluita.
Henkilötiedot ja K-Business Plussa-tunnisteen käyttöä koskevat tiedot
Yritysasiakkaan K-Business-yhteyshenkilön ja K-Business-yrityskortinhaltijoiden tiedot tallennetaan K-Business-asiakasrekisteriin, ja tietoja käsitellään kyseisen rekisterin tietosuojaselosteen mukaisesti. Tietosuojaseloste on saatavilla osoitteessa kesko.fi/k-businesstietosuojaseloste.
Yritysasiakas on velvollinen toimittamaan K-Business-asiakasrekisterin tietosuojaselosteen tiedoksi nimeämilleen K-Business-kortinhaltijoille.
Yhtiö voi käyttää yritysasiakkaalle kuuluvien K-Business Plussa-tunnisteiden käytöstä kertyviä tietoja, mukaan lukien tuotekohtaisia ostotietoja, ja käsitellä niitä K-Business-yhteistyössä mukana olevien yhteistyökumppaneiden markkinointitarkoituksiin tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Yhtiö säilyttää K-Business Plussa-tunnisteiden käytöstä kertyviä tietoja K-Business-asiakkuuden ajan.
5. Asiakkuuden päättyminen
K-Business-asiakkuus päättyy yritysasiakkaan ilmoittaessa siitä Yhtiölle.
Jos Yhtiö katsoo perustellusta syystä, että K-Business-asiakas ei noudata näitä sääntöjä tai ei muutoin enää täytä K-Business-asiakkuuden myöntämiselle asetettuja edellytyksiä, Yhtiöllä on oikeus irtisanoa K-Business-asiakkuus lähettämällä K-Business-asiakkaalle irtisanomisilmoitus. K-Business-asiakkuus päättyy yhden (1) kuukauden kuluttua irtisanomisilmoituksesta.
Yhtiöllä on oikeus lopettaa ohjelma ilmoittamalla siitä K-Business-asiakkaalle vähintään kolme (3) kuukautta ennen ohjelman lopettamista.
6. Muut ehdot
K-Business-asiakkaan on ilmoitettava Yhtiölle yrityksensä postiosoite Suomessa sekä viivytyksettä sen muutokset. K-Business-asiakkaan on ilmoitettavat Yhtiölle viivytyksettä yritystoiminnan loppumisesta tai nimenmuutoksesta. Yhtiö lähettää asiakaspostia vain Suomessa.
Yhtiöllä on oikeus muuttaa ohjelman sääntöjä ilmoittamalla siitä K-Business-asiakkaalle. Sääntöjen muutos tulee voimaan aikaisintaan yhden (1) kuukauden kuluttua siitä, kun K-Business-asiakas on saanut tiedon muutoksesta. Jos yritysasiakas jatkaa K-Business Plussa-tunnisteen käyttöä sääntömuutoksen voimaantulon jälkeen, katsotaan sen hyväksyneen muuttuneet ehdot.
Yhtiön näiden sääntöjen mukainen ilmoitus tai lähetys katsotaan asianmukaisesti tehdyksi, kun Yhtiö on lähettänyt sen K-Business-asiakkaan Yhtiölle viimeksi ilmoittamaan posti- tai sähköpostiosoitteeseen. K-Business-asiakkaan katsotaan saaneen ilmoituksesta tiedon viimeistään seitsemäntenä päivänä ilmoituksen lähettämisestä.
Näihin sääntöihin sovelletaan Suomen lakia lukuun ottamatta sen lainvalintaa koskevia sääntöjä. Säännöistä aiheutuvat riidat ratkaistaan lopullisesti välitysmenettelyssä Helsingissä Keskuskauppakamarin välitysmenettelysääntöjen mukaisesti. Välitysmenettelyn kieli on suomi. Välitysmenettely, mukaan lukien välitysmenettelyn asiakirjat ja välitystuomio, ovat salaisia, jollei toisin ole sovittu.